Próchnica to zakaźna choroba bakteryjna, która powoduje nieodwracalne zmiany w tkankach zęba.

Dla Pacjenta często niewidoczna, lokalizuje się w miejscach trudno dostępnych do oczyszczania, podstępnie niszcząc strukturę zęba. Aby zatrzymać ten proces, konieczna jest wizyta u dentysty.

W Stomatologii Sołtys lekarze podczas pierwszej wizyty przeprowadzają szczegółowe badanie, oceniając w powiększających lupach stomatologicznych całą jamę ustną, ze szczególnym uwzględnieniem powierzchni zębów. Efekt badania przedstawiany jest pacjentom na monitorze za pomocą kamery wewnątrzustnej.

Stomatologia Zachowawcza to dziedzina zajmująca się leczeniem choroby próchnicowej i odbudową powstałych po niej ubytków. W Stomatologii Sołtys kładziemy nacisk na pracę materiałami kompozytowymi o najwyższej jakości, tak aby wypełnienia były możliwie jak najmniej widoczne i wiernie odzwierciedlały naturalny kształt, kolor zęba oraz przywracały jego funkcje. Doświadczenie i umiejętności manualne naszych lekarzy zapewniają pożądany efekt estetyczny.

Na życzenie pacjenta zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym, które eliminuje dolegliwości bólowe. Istotny jest dla nas wysoki komfort pacjenta i jego poczucie bezpieczeństwa podczas zabiegu. U nas znieczulenia są bezpłatne.

Leczenie próchnicy u najmłodszych

Najistotniejszym elementem składającym się na sukces leczenia u dzieci jest odpowiednie podejście. W Stomatologii Sołtys nie leczymy na siłę! Większość dorosłych pacjentów zgłaszających się do naszego gabinetu ma złe doświadczenia z przeszłości, dlatego my dbamy o to, aby dzieci odwiedzały nas bez obaw i z uśmiechem na twarzy – już od najmłodszych lat.

Rozmawiamy z dziećmi językiem dostosowanym do ich wieku i emocjonalności, uczymy zdrowych nawyków higienicznych, motywujemy i nagradzamy. Zachęcamy do troski o zęby naszych pociech i powierzenia nam ich uśmiechu 🙂 A my zadbamy o odpowiednią profilaktykę i leczenie zębów mlecznych i stałych Państwa dzieci.