W naszym gabinecie wszystkie zabiegi wykonywane są w powiększeniu!

Pierwotne leczenie endodontyczne

Gdy żywa, unerwiona i unaczyniona tkanka wewnątrz zęba choruje – konieczne jest przeprowadzenie leczenia kanałowego. Towarzyszące zapaleniu dolegliwości bólowe są zwykle bardzo uciążliwe i mogą nasilać się w nocy. Gdy w gabinecie potwierdzimy diagnozę odpowiednimi badaniami, przechodzimy do procesu leczenia, na które składa się:
– znieczulenie,
– wykonanie dostępu do chorej tkanki znajdującej się w komorze i kanałach korzeniowych zęba,
– usunięcie chorej tkanki,
– opracowanie i poszerzenie kanałów korzeniowych (dezynfekcja, płukanie celem pozbycia się bakterii),
– wypełnienie kanałów korzeniowych specjalnym materiałem (gutaperką) .

Gdy leczenie kanałów korzeniowych jest zakończone, koronie zęba należy zapewnić odpowiednią, szczelną odbudowę proponowaną przez naszych specjalistów.

Wtórne leczenie endodontyczne

Powtórne leczenie kanałowe ma miejsce gdy ząb uprzednio leczony uległ ponownej infekcji lub nie został wyleczony z należytą starannością. Ponowna interwencja jest często trudniejsza i wymaga więcej czasu, ponieważ leczymy po kimś i nie wiemy, jakie przeszkody zastaniemy wewnątrz kanałów korzeniowych.

W naszym gabinecie leczenie odbywa się w powiększeniu – posiadamy nowoczesny sprzęt oraz wysokiej jakości mikroskop marki Leica.

Widząc więcej – leczymy precyzyjniej zakrzywione kanały, w których znajdują się różnego rodzaju przeszkody, takie jak złamane instrumenty lub zwapnienia częściowo zamykające ich światło.

Kanały opracowujemy maszynowo, wypełniamy odpowiednio skalibrowanymi ćwiekami z materiału biokompatybilnego i biozgodnego jakim jest gutaperka, dopełniając resztę kanału jej płynną postacią.

Wymaga to dużego doświadczenia, cierpliwości oraz precyzji, ale spokojnie - trafiliście w dobre ręce - zajmujemy się stomatologią od ponad 25 lat!

Czy usuwanie zęba po nieskutecznym leczeniu kanałowym jest dobrą praktyką?

1. Należy pamiętać, że braki zębowe nie pozostają obojętne dla sąsiadujących zębów. Mogą powodować ich przesunięcia oraz wyrastanie ponad linię zgryzu.
2. Odbudowa braku zębowego po usuniętym zębie jest dużo droższa niż jego ponowne leczenie kanałowe.

Zapraszamy na konsultacje – skutecznie ratujemy takie zęby!